Herbia  Strona Główna  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  •   Album  •   Chat  • 
 Ogłoszenie 


Czas najwyższy!
Koniec świata - jak zwykle - nie wypalił, co jest dobrą okazją do startu nowej edycji Herbii!
Zapraszamy!


Poprzedni temat :: Następny temat
Zachodnia Dzielnica
Autor Wiadomość
Vasemir 
Administrator
Unstoppable


Wiek: 25
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1135
Skąd: Kraków/Białystok
Wysłany: 2012-03-21, 01:42   Zachodnia Dzielnica

Zachodnia Dzielnica w Keronie obejmuje obszar od Fortu Gryfiego na południu po książęce ziemie Qerel na północy i całe zachodnie wybrzeże królestwa. Najsłynniejsze jest ze swojej pełnej bólu historii: w zamierzchłych czasach, gdy po raz pierwszy starły się prymitywne armie Dzieci Lasu i Hord Pustyni, pojawili się też pierwsi nieumarli. Ich kreatorzy, nekromanci, zdominowali te ziemie, a to zmusiło śmiertelnych do reakcji - w efekcie powstał silnie ufortyfikowany fort Irios, który dziś jest jednym z najstarszych i bardziej znaczących miast.
Żołnierze rozpoczęli regularne działania mające na celu wytrzebienie plagi nieumarłych, a w pewnym momencie doszło do wielkiej bitwy, zwanej później Bitwą Przeciw Śmierci. Według legend w starciu uczestniczyli zarówno bohaterscy śmiertelnicy, jak i potężni czarodzieje oraz sami Patroni - w ruch poszły tak potężne zaklęcia i moce, że bitwa doprowadziła do kataklizmu w wyniku którego cały obszar został zdeformowany, a ziemie nekromantów zostały oddzielone od kontynentu cieśniną. Po dziś dzień podczas podróży spotkać można wiele - ciągle zadbanych - obelisków, pomników i grobów herosów, którzy walczyli z nieumarłymi.

Kataklizm oraz obecność potężnych mocy Ciemności ulokowanych na Wyspach Umarłych rzuca cień na cały krajobraz. Teren łagodnie, ale wyraźnie obniża się od wysokich, porośniętych ponurym lasem wzgórz na północnym-wschodzie do nizin, a potem wybrzeża na zachodzie. Niebo często jest zasnuwane ciemnoszarymi chmurami, które nie ronią deszczu, a nawet, jeśli obecne jest Słońce, to również obecne są złowrogie chmury wiszące na dalekim zachodzie.
Klimat jest umiarkowany, ale generalnie: ciepły. Niemniej jednak aura nie pozwala roślinom łatwo się rozwijać: przeżywają jedynie najsilniejsze, a lasy są rzadkie, ponure i pełne drapieżników. Zwierzęta jednak łatwiej opierają się subtelnemu wpływowi magicznej mocy i to właśnie je hodują chłopi: owce, świnie, ogromne stada bydła czy koni wypasają się na wszechobecnej trawie i chwastach.

Gdy Zakon Sakira został zdziesiątkowany w Bitwie pod Wieżą, a następnie podczas piekielnego sabotażu w Srebrnym Forcie, stracił wiele znamienitych osobistości, a zarazem wiele wpływów na całym kontynencie. Zachodnia Dzielnica zawsze jednak była ostoją Zakonu, miejscem, w którym został założony i w którym ciągle jest akceptowany. Faktyczną władzę sprawuje właśnie Zakon i choć robi to surową, okutą w stal ręką, to mało któremu z mieszkańców to rzeczywiście przeszkadza. Ludność żyje tu w stanie ciągłego zagrożenia ze strony nieumarłych i plugastw sprowadzanych przez Nekromantów, zaś Sakirowcy są jedyną organizacją która rzeczywiście potrafi sobie z nimi radzić oraz nie ustaje w wysiłkach.
W pogodny dzień z zachodniego wybrzeża można dostrzec złowrogie kształty Wysp Umarłych, które tak bardzo uprzykrzają życie mieszkańców. Okręty Zakonu przemierzają morze w poszukiwaniu potworów i wrogich statków, zaś patrole rycerzy codziennie przebywają główne trakty i gościńce. Zakon Sakira, jakkolwiek nie byłby silny w Irios i Srebrnym Forcie, został jednak znacząco osłabiony: pozbawiony weteranów i doświadczonych żołnierzy, obniżył jakość szkolenia i dziś młodzi Paladyni nie potrafią nawet trwale pozbyć się bandytów.

Ów Srebrny Fort to mniejszy od Irios ośrodek miejski znajdujący się niedaleko Irios, a zlokalizowany na zachodnim wybrzeżu. Jest to prawdopodobnie najstarsza forteca Zakonu Sakira i ich centrum szkoleniowe: sam fort jest duży, a towarzyszy mu jeszcze podgrodzie i wiele okolicznych wiosek, które muszą wyżywić setki obecnych tu żołnierzy. Srebrny Fort jest bazą wypadową, którą codziennie opuszczają wojownicy i która posiada własny - choć niewielki - port.
W czasach Wieży Srebrny Fort został bezpośrednio zaatakowany przez demony w czasie, gdy miał tam miejsce zjazd przywódców Sojuszu - padło wtedy wielu mężnych wojowników oraz przywódców politycznych ówczesnego świata. Ubytki w forcie zostały szybko odbudowane, a ludzie zrekrutowani, jednak wszyscy starsi ludzie pamiętają te tragiczne i przerażające wydarzenia.

Irios to z kolei duże miasto położone w Zatoce Trzech Krzyży i prawdopodobnie drugi najważniejszy port Keronu. Stacjonuje tu wiele okrętów kerońskiej armady, które stanowią ewentualne zabezpieczenie przed Urk-hun, ale które są również aktywne w kontrolowaniu Cieśniny Umarłych.
Samo miasto zapewne nie miałoby wiele do zaoferowania, ale jest pierwszym portem na które natrafiają statki płynące do Port Salu z Urk-hun i Taj`cah, o ile ktoś z Archipelagu zdecyduje się płynąć tą drogą. Jest również ostatnim cywilnym portem przed przeprawą przez Cieśninę Umarłych - miejsce niebezpieczne i siejące trwogę... na którym zarabiają ekipy marynarzy-najemników wykonujące dość częste kursy na trasie Irios-Qerel.
Miasto charakteryzuje się ścisłą zabudową, wieloma świątyniami i konserwatywnym światopoglądem, które podtrzymują bardzo szanowani i wpływowi kapłani Sakira. Tereny stricte miejskie, tj. otoczone murami, są stosunkowo niewielkie, ponieważ były ograniczane przez zatokę. Niemniej jednak Irios cechuje się bardzo rozległym podgrodziem, bogatym w warsztaty mniejszych rzemieślników, chłopskie stragany oraz tanie gospody.
_________________
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIBlack modified by Falcone



TopListy

Liczniki na bloga
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 25


Załóż : Własne Forum lub Własną Stronę Internetową